Zapytaj o ofertę
źródłem marki jest dobra nazwa
Zadzwoń:
504 056 480
powrót

Historia nazwy firmy Unilever

Historie nazw

Historia powstania marki globalnego koncernu

Powstała w 1930 roku międzynarodowa firma Unilever zajmuje się głównie produkcją artykułów żywnościowych, środków czystości i kosmetyków. Obecnie w jej skład wchodzą: brytyjski Unilever PLC oraz holenderski Unilever NV. Koncern Unilever swój początek bierze od fuzji firmy Margarine Unie (holenderskiego producenta margaryny ) oraz  firmy Lever Brothers (brytyjskiego producenta mydła). Fuzja nastąpiła ze względu na używanie przez oba przedsiębiorstwa identycznego surowca, a mianowicie oleju palmowego. Połączenie dawało obu firmom możliwość  bardziej ekonomicznego importu oleju palmowego.

Nazwa dla firmy Unilever jest akronimem wywodzącym się od połączenia fragmentów nazw spółek biorących udział w fuzji, czyli Unie+Lever=Unilever.

marki należące do unilever

Logotyp Unilever praktycznie od momentu powstania firmy opiera się na liternictwie. W skład pierwszego logotypu wchodziła: grafika litery „U” w niebieskim kolorze oraz umieszczony pod inicjałem napis „Unilever”. Po 11 września 2001 r., czyli czasie zamachu terrorystycznego na USA,  zaostrzone końcówki litery „U” zaczęły być kojarzone  z kształtem zburzonych wież  WTC.

stare logo unilever

Chcąc to zmienić władze firmy zleciły projekt logo Milesowi Newlyn'owi.  Newlyn podtrzymując tradycję firmy oparł swój projekt na liternictwie - zastosował oryginalne ujęcie inicjału „U”, który składał się z  26 elementów graficznych. Elementy te jako całość, wskazują, że firma posiada  świeży wizerunek.,  bez zbędnego blichtru. Z kolei gdy rozpatrujemy każdy element graficzny oddzielnie, to reprezentuje on sobą poszczególny sektor działalności Unilever. Projekt  logotypu wymyślony przez  Milesa Newlyna złożony jest więc z niebieskigo inicjału „U” oraz  umieszczonego pod nim napisu z nazwą koncernu - „Unilever”.

zarejestrowane logo marki Unilever

Obecnie w portfolio Unilever znajduje się ponad 400 rozpoznawalnych na całym świecie marek. Koncern zatrudnia ponad 2oo tys. pracowników w prawie 400 zakładach. 

Zobacz również:

Nazwa dla firmy Nazwa dla produktu Grupy nazw Slogany i hasła reklamowe Renaming Ciekawe nazwy firm Milka. Historia kolorowej krowy Maybelline. Urocza historia marki Mars. Poznaj historię słodkiej marki z USA M&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na wszelkie pytania

Zadzwoń:
✆ 504 056 480
Marcin Setlak

Wpisz w pole obok wynik działania: 4 dodać 0

Administratorem Państwa Danych Osobowych jest BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą w Lublinie (20-314) ul. Przyjaźni 9/80, NIP: 7381890884, REGON: 362446190, z którym możliwy jest kontakt pod tym adresem e-mail: biuro@brandelaw.pl.

Państwa dane osobowe będą wykorzystywane jedynie do celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane za pomocą formularza, a zatem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. (f) RODO, czyli realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora danych.

Podanie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, choć konieczne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Państwa dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak do czasu udzielenia odpowiedzi na pytanie lub do czasu zgłoszenia ewentualnego sprzeciwu wobec ich przetwarzania albo żądania ich usunięcia, a po tym czasie w calach archiwalnych i statystycznych – w okresie przewidzianym w procedurach wewnętrznych administratora danych, a także w celu ustalenia i zabezpieczenia ewentualnych roszczeń związanych z tym procesem, aż do czasu ich wygaśnięcia, przez okres przewidziany przepisami prawa.

Podanie danych osobowych i wysłanie formularza jest dobrowolne. Mają Państwo prawo do dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, żądania ich usunięcia i zaprzestania przetwarzania danych, jak również prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego monitorującego przestrzeganie przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych.

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom. Nie będą one również udostępniane odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państw trzecich, czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

powrót do góry
f