Zapytaj o ofertę
Nazwa dla firmy
Zadzwoń:
883 222 244
powrót

"Every fashion Reserved for me", czyli historia marki

Historie nazw

Reserved to polska sieć odzieżowa założona przez Marka Piechockiego i Jerzego Lubiańca w połowie lat 90. XX wieku. Sieć sklepów Reserved prowadzona jest przez firmę LPP S.A. Początkowo to właśnie w sklepach pod szyldem przedsiębiorstwa handlu detalicznego LPP S.A. pojawiły się pierwsze działały firmowane nazwą Reserved. Zyskiwały one coraz większą popularność, więc zostały zastąpione przez samodzielne sklepy marki Reserved.


W zamyśle Marka Piechockiego i Jerzego Lubiańca nazwa dla firmy od początku miała być angielska, gdyż w połowie lat 90. - po czasach PRLu firmy zachodnie kojarzyły się w Polsce jako dobre jakościowo. Mówi się nawet o "syndromie Pewexu" u wychowanych w PRL-u Polaków, czyli pożądania wszystkiego, co "zachodnie". Pojęcie powstało ze względu na to, że w czasach PRL-u Pewex (skrót od Przedsiębiorstwo Eksportu Wewnętrznego) było siecią detaliczną, w której sklepach można było zakupić za waluty wymienialne produkty niedostępne w innych PRL-owskich sklepach (chodzi zarówno o towary importowane jak i krajowe). Z tego też powodu marka Pewex kojarzona była z towarami luksusowymi. Co ciekawe tylko tam można było przed zmianą gospodarczą dostać np. dżinsy. Stąd też założyciele maki Reserved zdecydowali się na zagranicznie brzmiącynaming. Wybór padł akurat na słowo „reserved”, gdyż w języku angielskim oznacza ono „zarezerwowany”. W ówczesnej Polsce słowo to kojarzyło się przede wszystkim z rezerwowaniem miejsc w restauracjach, czyli z dostępem do towarów z o dobrej jakości. 


Obecnie w Polsce LPP S.A. posiada 146 sklepów marki Reserved zlokalizowanych w dużych centrach handlowych. Co ciekawe łączna powierzchnia zajmowana przez polskie butiki Reserved łącznie zajmuje 102 000 m². Z kolei pierwszy zagraniczny sklep marki Reserved został uruchomiony w lutym 2002 r. w Tallinnie (Estonia). Aktualnie poza Polską i wymienioną już Estonią sklepy Reserved  działają na terenie Litwy, Łotwy, Ukrainy, Rosji, Czech, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i Węgrzech.  97 zagranicznych sklepów łącznie zajmuje powierzchnię 90 000 m². Warto także dodać, że od początku istnienia siedzibą firmy Reserved jest Gdańsk.

 

Logo jest kluczowym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki.

Rebranding logo marki Reserved.

 

Choć działalność firmy nie trwa długo, to projekt logo Reservd zdążył już ulec delikatnej modyfikacji. Za zmianę odpowiadała agencja Brand Nature Access. Warto dodać, że rebranding firmy odzieżowej Reserved został doceniony w rankingu REBRAND 100® Global Awards Brands 2012.  Wyróżnienie to wiąże się z  dużym prestiżem, gdyż jest to konkurs międzynarodowy. Oprócz zmiany znaku towarowego rebrandingowi uległ także design metek na ubraniach i wygląd sklepów. Agencja Brand Nature Access zaprojektowała logotyp z nazwą marki o czcionce z szeroko rozstawionymi literami.


Co ciekawe Reserved idąc śladem szwedzkiej firmy odzieżowej H&M zaprasza do współpracy utalentowanych projektantów. Limitowane kolekcje stworzyły dla marki takie osoby jak np. Gosia Baczyńska czy  Paprocki i Brzozowski. Oprócz tak zacnych osób jak wymienione powyżej firma szczyci się wspieraniem młodych projektantów i odkrywaniem ich talentu .  Warto dodać, że projektanci Reserved z uwagą śledzą modowe trendy, dlatego też co sezon firmowe sklepy oferują towary o nieco odmiennym stylu. Ubrania posiadają ciekawe wzornictwo i kolorystykę oraz są nieźle skrojone dzięki czemu wyróżniają się na tle innych polskich marek. Wśród ogromnego asortymentu Reserved niemal każdy znajdzie coś dla siebie. Marka słynie z takich linii jak City, Casual i Young&Fashion. Jako największą zaletę marki najczęściej wymienia się praktyczne podejście do mody, czyli umożliwienie klientom o niezbyt pełnych portfelach stworzenia stylizacji modowych pozostających w zgodzie zarówno z osobowością odbiorcy jak i ze światowymi trendami. Ambasadorka marki były m.in. Anna Jagodzińska, Magdalena Frąckowiak, Sasha Pivarova czy Cara Delevingne. Od 18 marca 2011 roku, a dokładniej od godz. 16:00 działa blog firmowy http://thisblogisreserved.com/

 

Plakaty są elementem promocji marki wśród konsumentów.

 

Plakaty są elementem promocji marki wśród konsumentów.

Przykładowe plakaty reklamowe marki Reserved z udziałem odpowiednio:

Cary Delevingne i Magdalenay Frąckowiak.
Źródło: Materiały reklamowe firmy Reserved

 

 

Przykładowe spoty reklamowe marki Reserved. 


Zobacz również:

Nazwa dla firmyNazwa dla produktuGrupy nazwSlogany i hasła reklamoweRenamingCiekawe nazwy firmMilka. Historia kolorowej krowyMaybelline. Urocza historia markiMars. Poznaj historię słodkiej marki z USAM&M'S. Topi się w ustach a nie w dłoni

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
grafika z zawijasem
f
facebook