praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Historia marki Cisowianka rozpoczęła się w 1979 roku. To właśnie wówczas ze zlokalizowanego na obszarze Kazimierskiego Parku Krajobrazowego, w Drzewcach (gmina Nałęczów) Ujęcia Cisowianka zaczęto wydobywać i butelkować wodę. Co ciekawe marka Cisowianka od momentu jej powstania jest czerpana z tego samego ujęcia, co niewątpliwie odróżnia ją od innych głównych producentów, którzy czerpią wodę z kilku ujęć.
Warto również podkreślić, że wśród rynkowej czołówki marka wody Cisowianka jest jedyną, która w całości należy do polskiej firmy- producentem Cisowianki jest „Polskie Zdroje Sp. z o.o." S.K.A. Ponadto dużym atutem marki jest fakt, iż jej źródło znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie miejsca butelkowania. Dzięki temu nie ma ryzyka zanieczyszczenia wody bądź obniżenia jej jakości przed zamknięciem wody w butelce. To z kolei wpływa na zdrowotne i smakowe walory Cisowianki. Butelkowanie wody oparte jest na technologii „ultra clean”, która umożliwia zachowanie jej pierwotnego stanu aż do momentu odkręcenia korka przez konsument. Cisowianka dostępna jest na rynku w sześciu rodzajach: niegazowana, lekkogazowana, gazowana, gazowana z cytryną, gazowana z miętą oraz gazowana malinowa.
Dodatkowo marka dysponuje stale zwiększającym się rodzajem opakowań, w jakich można zakupić wodę - w ofercie Cisowianki znajdują się butelki o pojemności: 0,5l, 0,7l i 1,5l oraz 0,33l puszki. Oryginalne kształty i pojemność opakowań wyróżniają markę na półkach sklepowych wśród wód konkurencyjnych, stanowią one ważny składnik systemu identyfikacji wizualnej.
Jak twierdzi Leszek Rodak, Dyrektorem Generalnym firmy „Polskie Zdroje Sp. z o.o." S.K.A.: „Marka Cisowianka to przede wszystkim znakomita jakość za przystępną cenę.”
Co więcej, wybierając tę pierwszą, możemy nie tylko dbać o swoje zdrowie, ale również pomagać w budowie studni w Sudanie Południowym, które zapewnią stały dostęp do czystej wody jego mieszkańcom. Produkt ten w całości bowiem dedykowany jest prowadzonej przez Polską Akcję Humanitarną Kampanii Wodnej. Według szacunków PAH, jedna mała butelka wystarczy, aby zapewnić dostęp do 5 litrów czystej wody dla mieszkańców Sudanu.
• Cisowianka to akratopega, czyli woda podziemna, której mineralizacja wynosi 500–1000 mg/dmł. Biorąc pod uwagę zawartość związków mineralnych znajduje się ona między wodą słodką a mineralną.
• Moce produkcyjne zakładu wytwarzającego markę Cisowianka osiągają wartości do 90 tys. sztuk na godzinę.
• Dziennie linię butelkującą może opuścić ponad 2 mln „Cisowianek”.
• Butelki o pojemności 0,7l zostały wprowadzone przez Cisowiankę w 2007 roku - było to nowum na polskim rynku wód mineralnych. Warto dodać, że model butelki 0,7l wykonany jest z wysokiej jakości materiałów, które łączą w sobie zalety plastiku i szkła. Dzięki wprowadzeniu takich rozwiązań opakowanie doskonale sprawdza się np. podczas aktywnego wypoczynku. Ponadto dodać należy, że projekt tego opakowania doceniony został przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego, który wybrał oryginalną butelkę Cisowianki 07 jako przykład nowoczesnego polskiego designu. Cisowiankę 07 promowały spoty nawiązujące do serialu „07 zgłoś się” z udziałem członków Kabaretu Moralnego Niepokoju. Zdecydowanie taki kształt butelki wyróżnia Cisowiankę wśród innych konkurencyjnych marek wód dostępnych na rynku.
Butelka Cisowianki o pojemności 0,7 l
Źródło: Materiały reklamowe firmy Cisowianka
• Cisowianka została uhonorowana m.in. prestiżowym tytułem: Superbrand, Marka Wysokiej Reputacji PremiumBrand, czy Cisowianka jako Wizytówka Polskiego Produktu. Wymienione gratyfikacje są potwierdzeniem siły marki oraz jej rynkowego sukcesu.
• W 2009 roku Cisowianka została zaproszona do konkursu Beverage Innovation Awards (w kategorii najlepsza reklama telewizyjna) organizowanego przez najważniejszy europejski magazyn branżowy Water Innovation Magazine. Doceniona została tam słynna kampania reklamowa marki Cisowianka z udziałem samolotów F-16. Kampania ta została dostrzeżona i doceniona ze względu na kreatywny pomysł - spot reklamowy nie przedstawiał typowych dla reklamy wód sielskich krajobrazów - za bohaterkę reklamy obrano piękną i pełną energii panią pilot, której "sposobem na sukces" jest Cisowianka. Jak wiadomo w pełnieniu funkcji pilota myśliwca F-16 zdrowie odgrywa kluczową rolę, dlatego też marka chciała pokazać, że to co pijemy wpływa na sprawność fizyczną i intelektualną. Spot przekazuje również, że woda mineralna jest bardzo ważnym składnikiem zbilansowanej diety, gdyż oprócz składników mineralnych zapewnia odpowiednie nawodnienie organizmu. Reżyserem słynnej reklamy Cisowianki jest znany reżyser i operator Grzegorz Kuczeriszka.
• Cisowianka jako pierwsza w Polsce marka wód zastosowała metodę „perlage”, czyli nasycenie wody dwutlenkiem węgla pochodzenia naturalnego. Metoda ta sprawia, że relatywnie mniejsze bąbelki są uwalniane wolniej niż w tradycyjnej wodzie gazowanej, dzięki czemu woda powstające musowanie jest porównywalne do występującego w szampanach cz wysokiej klasy winach musujących. W ten sposób do port folio marki dołączyła Cisowianka Perlage. Warto dodać, że FineWaters.com (topowy światowy portal dokonujący oceny wód z całego świata) uznał Cisowiankę Perlage za wodę najwyższej klasy. Co ciekawe polska woda znalazła się obok takich słynnych wód jak włoska Etrusca, duńska Iskilde czy fińska Venn. Jakość polskiej Cisowianki Perlage wyróżnił także znany sommelier wody- Michael Mascha.
• Cisowianka jako pierwsza na polskim rynku wprowadziła w 2012 roku wodę w puszkach o pojemności 0,33 l. Na terenie Europy oprócz Cisowianki tylko Perrier ma w ofercie takie opakowanie wody. Marka zdecydowała, że w puszkach zamknięta zostanie najbardziej wyróżniana spośród oferty - Cisowianka Perlage. W 2012 roku nowoczesne opakowanie zdobiła specjalnie przygotowana grafika powiązana z największym sportowym wydarzeniem roku czyli Mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Cenionym podczas letnich meczów piłkarskich okazał się fakt, że puszki dłużej niż butelki trzymają temperaturę. Dodatkowym atutem puszek jest ich niewielki rozmiar, dzięki czemu z łatwością mieszczą się one nawet w niewielkiej damskiej torebce. Co ciekawe, puszki Cisowianki podlegają całkowitemu recyklingowi.
Specjalnie przygotowana grafika puszki wody Cisowianka z okazji EURO 2012.
Źródło: Materiały reklamowe firmy Cisowianka
• Ambasadorami marki Cisowianka byli m. in. Edyta Górniak (2004 rok), Robert Makłowicz (w latach 2009-2010), z kolei od 2013 roku ma nią być jedna z najpiękniejszych kobiet świata - Włoszka - Monica Bellucci. Pierwsze kręcone we Włoszech reklamy Cisowianki Perlage z udziałem słynnej włoskiej aktorki i modelki ukazać się mają wiosną 2013 roku. Aktualnie wiadomo, że kampania reklamowa ma potrwać do 2014 roku. „Monica Bellucci jest kobietą elegancką, z klasą i pasuje do wizerunku Perlage, marki Premium.” - tak wybór gwiazdy światowego formatu na ambasadora marki Cisowianka komentuje Katarzyna Pióro (PR manager marki Cisowianka).
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.