praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Nazwa dla firmy
Audi to marka samochodów osobowych należąca obecnie do portfolio koncernu Volkswagen. Produkcją samochodów marki Audi zajmuje się spółkę Audi AG z Ingolstad.
Historia marki Audi jest związana z osobą Angusta Horch'a, który w 1899 roku w Kolonii założył przedsiębiorstwo o nazwie Horch. Ze względu na kłopoty finansowe i związane z tym nieporozumienia w zarządzie firmy, Angust Horch w 1909 roku zdecydował się odejść ze spółki i założyć nowe przedsiębiorstwo.
Tworzeniem nazwy dla nowej firmy Horch zajął się osobiście.
Firma Angusta Horch'a szybko się rozwijała i w 1932 roku Audi poprzez połączenie się z przedsiębiorstwami Horch, DKW i Wanderer stworzyła spółkę Auto Union. Wówczas powstało logo składające się z czterech srebrnych przeplatających się pierścieni, które symbolizowały czterech udziałowców spółki.
Pomimo lekkich zmian logotyp jest wciąż używany przez Audi i co więcej jest niezwykle istotnym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki.
W 1964 roku koncern Volkswagen przejął markę Audi i wraz z nią system identyfikacji wizualnej od Auto Union.
Audi chcąc unowocześnić swój charakter zdecydowało się na redesign swojego logotypu. Delikatnie zmieniono kolor, kompozycję, liternictwo i grafikę. Choć zwykły przechodzeń nie zauważyłby zapewne zmian, to taka sama pozostała jedynie ilość pierścieni. Zmiany nie były inwazyjne, ale konieczne by marka mogła zamanifestować świeżość, nowoczesność i energię.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.