Zapytaj o ofertę

źródłem marki jest dobra nazwa

Zadzwoń:
504 056 480
powrót

Renaming

Od przybytku głowa nie boli. Dowiedz się więcej jak zmiana istniejącej nazwy może okazać się krokiem milowym w dalszym rozwoju Twojej marki.

Renaming to strategia nazewnicza, która polega na zmianie istniejącej nazwy na nową. Najczęściej dotyczy nazw spółek, rzadziej produktów. Łatwiej jest bowiem zmienić wizerunek firmy po zmianie strategii niż zmienić przyzwyczajenia klientów, którzy emocjinalnie odbierają marki produktowe.

Aż 25% spółek notowanych na GPW w Warszawie zmieniało nazwę. Wiedzą co robią. Dobrze przygotowana zmiana nazwy spółki jest inwestycją
i przynosi korzyści marce.

Zmiana nazwy firmy - fuzje i przejęcia

To najczęstszy powód zmiany nazwy. Podyktowany jest koniecznością dostosowania się firmy przejmowanej do komunikacji marketingowej firmy macierzystej. Może wynikać również z faktu połączenia dwóch firm bez wskazanego podmiotu przejmującego, wówczas powstaje nowa nazwa, akcentująca nowe kompetencje spółki.

Do najgłośniejszych zmian nazw z powodu fuzji w ostatnim czasie należą spółki telekomunikacyjne oraz sektor finansowy m.in.: TP S.A. funkcjonuje jako marka ORANGE, BANK BPH funkcjonuje jako marka PEKAO.

Zmiana nazwy marki - optymalizacja modelu biznesowego

Zdarza się, że mając w posiadaniu kilka marek granica pomiędzy nimi może ulec zatarciu z powodu podobieństw względem siebie lub niekonsekwencji właściciela. W takich sytuacjach warto dokonać oceny, która marka w tym samym segmence jest wiodącą i dokonać przeniesienia słabszych marek na silniejszą. Ogranicza to koszty promocji i pozwala budować przewagę konkurencyjną najlepiej rozponawanej.

 

 

 

Marka wiodąca również może podlegać retuszowi, tak by miała nieco bardziej ogólny charakter. Dla przykładu, zmianę takę przeszła firma APPLE COMPUTER INC., która zmieniła nazwę na APPLE INC. co bardziej przystaje do aktualnego zakresu oferty firmy, obejmującej szereg urządzeń a nie tylko komputery.

Zmiana nazwy - negatywne skojarzenia

W sytuacji, gdy marka uległa kompromitacji, kojarzy się odbiorcom negatywnie, nie ma innego wyjścia. Należy podjąć decyzję o jej zmianie. Koszty przywrócenia dobrego imienia mogą okazać się dużo wyższe niż powstanie nowej marki. Zmiana nazwy wynika najczęściej w faktu głębszej restrukturyzacji, jaką przechodzi organizacja, w związku z problemami jakie wystapiły. Nowa marka ma na celu podkreślić nową politykę, zaktualizowaną misję i wartości.

Przykładem realizacji zmiany nazwy z powodu negatywnych skojarzeń jest np. korporacja AIG, która z powodu kryzysu finansowego znacznie utraciła zaufanie klientów, zdecydowała się na podzielenie firmy na kilka odrębnych marek m.in. CHARTIS oraz SAGEPOINT.

Chcesz uporządkować portfel posiadanych marek?
Chętnie pomożemy. 

Zapytaj o ofertę

Chętnie odpowiem
na wszelkie pytania

504 056 480
Marcin Setlak

Wpisz w pole obok wynik działania: 2 dodać 7

powrót do góry
f