Zapytaj o ofertę

źródłem marki jest dobra nazwa

Zadzwoń:
504 056 480
powrót

Nazwa dla produktu

Gdyby Lexusa nazwano Smartem czy nadal byłby autem luksusowym? Dowiedz się więcej o tym jak dobra nazwa produktu wspiera rynkowy sukces.

Specjalizujemy się w projektach, których przedmiotem jest tworzenie nazw produktów oraz usług. Naszymi klientami są firmy produkcyjne, handlowe oraz usługowe, które dla efektywniejszego rozwoju swojej oferty dążą do wyodrębnienia marek. 

Każda stworzona przez nas nazwa dla produktu wpisuje się w cele marki. Dostosowana jest również do różnych rynków i odbiorców. Poznaj najważniejsze zasady.

Pozycjonowanie nazwy produktu

Marki produktowe o wiele częściej przechodzą repozycjonowanie niż marki firm. W odniesieniu do produktów konsumenckich, niezbędnym elementem projektu namingowego jest segmentacja produktu i planowanej marki. Segmentacja czyli pozycjonowanie produktu rozpoczyna się od idei - jaki ma on być na rynku. Niezbędne jest udzielenie sobie odpowiedzi na pytanie jaką marka powinna mieć osobowość, charakter, co stanowić ma jej główną cechę, do kogo ma być skierowana. Informacje te stanowią podstawę do rozpoczęcia poszukiwań nazwy, która spełniać będzie tak opracowane założenia.

Za przykład pozycjonowania możemy przyjąć wspomniane powyżej marki samochodów. LEXUS to marka należąca do koncernu TOYOTA, który wprowadził ją w celu konkurowania na zachodnich rynkach samochodów luksusowych. Nazwa ma sugerować synonim luksusu i elegacji. SMART z kolei to marka stworzona przez dwie firmy Swatch i Mercedes (Daimler-Benz), a nazwa powstała z pierwszych liter nazw obydwu firm oraz morfemu "ART" dla pokreślenia niezwykłego charakteru sprytnych, miejskich aut.

 

 

 

Perswazyjność nazwy

Tworzonie nazw produktów wymaga zdecydowanie większej perswazyjności oraz silniejszego powiązania ich z ofertą niż w przypadku nazw firmowych. Nazwy produktowe powinny być szczególnie łatwe do zapamiętania, a przy tym wpisywać się w strategię nazewnictwa produktów w firmie, o ile jest ona wprowadzona.

Obecność w internecie

Jeśli nazwy nie ma w internecie, to dla konsumenta nie istnieje. Dlatego też, każda tworzona przez nas nazwa dla produktu zawsze posiada domenę ze wskazanym rozszerzeniem. Standardowo jest to domena .pl lub .com.pl. Jeśli projekt ma dotyczyć marki o zasięgu międzynarodowym, wówczas poszukiwana jest nazwa z wolną domeną .eu oraz .com.

Badania konsumenckie

Dla zagwarantowania bezpieczeństwa wdrożenia na rynek nowej marki, przeprowadzamy badania na grupie docelowej. Badania realizowane są przez firmę zewnętrzną, która swoimi kompetencjami zapewnia poziom merytoryczny oraz sprawne zrealizowanie tego etapu.

 

Poszukujesz nazwy dla produktu?
Chętnie pomożemy. 

Zapytaj o ofertę

Chętnie odpowiem na wszelkie pytania

504 056 480
Marcin Setlak

Wpisz w pole obok wynik działania: 5 dodać 0

powrót do góry
f